Varför?

Ibland blir man förvånad när man inser hur många idioter det finns på den här jorden.

Vi hade kul, dansade till bra musik och alla var glada.
Då var det någon som tyckte det skulle vara ännu roligare om den utlöste en tårgasbomb.
I slutet av Janets låt så börjar alla plötsligt att skrika, inte av glädje, utan i panik.
Tusentals människor kommer rusande mot oss och bakom dom, ett par meter från scenen, är det ett stort moln.
Ett moln av gas.
Plötsligt känner jag att jag inte kan andas, det svider i strupen när jag tar ett andetag.
Ögonen tåras och jag får svårt att se.
Folk hoppar över stängsel och buskar, tränger sig ut genom trånga passager, allt för att komma undan.
Kaos.
Alla tänker på samma sak: fly.
Jag rusar bort från gasmolnet och tränger mig ut genom en liten öppning mellan ett tält och ett stängsel, tillsammans med tusen andra.
Jag springer långt från gasen och vågar inte stanna förrän jag kommit långt bort.
Jag tar ett djupt andetag och torkar tårarna som runnit av tårgasen.
Bredvid mig hoppar en tjej fram på vänsterbenet som stöttas av två kompisar, hennes högerfot är blodig och vriden i en konstig vinkel.
Hon blev nertrampad i kaoset.
Jag ringer flera gånger till mina kompisar som jag tappade bort i kaoset, men får inget svar.
Samtalen avbryts och jag lyckas tillslut få iväg ett sms.
Tio minuter senare hittar jag äntligen mina kompisar.
Tillsammans går vi hem i regnet.

Den här kvällen började bra, men slutade i kaos.
Det var ett par glädjedödare som avslutade vår kväll, ett par riktigt idioter.
De satte tusentals människor i fara, många blev skadade, vi såg många som linkade hem och flera som var i chock.
Varför gör man något sånt?
Varför?

Kommentarer
Postat av: Fridasfoton

men nej så hemskt! verkligen, men allt bra nu? :O

2009-08-15 @ 23:58:33
URL: http://fridasfoton.blogg.se/
Postat av: Farmor och farfar

Vi såg nyss på nätet att detta inträffat och undrade hur gick det för er??? Här fick vi svaret! Vad skönt att du och dina kamrater tycks ha klarat er utan skador!



Just det, hur tänker dessa människor?????? Varför respekterar de inte sina medmänniskor?

2009-08-16 @ 08:24:33
Postat av: Ebba

Herregud :o fett hemskt! jag skulle egetligen dit, men var på konfirmation! men tur att du inte skadade dig!

2009-08-16 @ 10:26:27
URL: http://pictuure.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej usch fick läsa om texten igen. helt sjukt, coolt att din farmor och farfar läser din blogg!

2009-08-17 @ 11:19:00
Postat av: C

Gud vad hemskt! Hur är det med dig, gumman?

Fan vilka idioter det finns. Visa lite respekt!

2009-08-17 @ 20:53:58
URL: http://fansofjonas.blogg.se/

Foto & Illustration
- Jag använder mig av en Nikon D200 när jag fotar.
- Jag redigerar mina bilder i Adobe Photoshop CS3.
- Jag illustrerar i Adobe Illustrator CS


Övrigt
- Jag gillar inte reklam, så om du tror att din kommentar om gratisgrejer kommer att vara kvar länge så har du helt fel.
- Sidan skyddas av upphovsrättslagen, du får inte kopiera mina fotografier, illustrationer eller annat, det kan leda till en anmälan.
- Fetstil text får ej användas, det är till för mina svar. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bakom kameran..
Victoria, 14 år
Lägg till PWE på bloglovin'