Hold on to your loved one

p u s s   p å   d e j   m i n   k ä r a   l i l l a   b o j . .

Kom hem från fotokursen för lite mer än en timme sen (gosh, tiden har gått fort idag) och ska nu ta en kopp te och krypa ner i sängen - framför tv:n - och skriva i ett stort anteckningsblock. Jag ska skriva ner allt jag fick höra idag på kursen och sedan titta på mina anteckningar för att få med allt. Kom på under föreläsningen att jag borde införskaffa ett litet anteckningsblock som jag kan ha med mig när jag är ute och övar (att fota såklart) i olika väder osv. Men nu ska jag skriva ner allt i ett annat anteckningsblock så att jag har allt och sedan kan skriva över det. 

Det viktigaste jag lärde mig idag (som jag faktiskt inte riktigt hade koll på) var att ISO, bländare och slutartid hänger ihop som i en triangel. Ändras en sak så ska alla ändras (förutom ISOn som kan vara lite mer flexibel) Sen fick vi kolla på grymma foton och ta inspiration samt mycket mycket mer. Verkligen intressant och roligt, sen så finns det ju fler kurser som har inriktningar. Är lite sugen på en kurs om naturfoto (det roligaste jag fotat än så länge, får se om lillkusinen blir en bra modell i sommar ;D) där en prisbelönad kille är "lärare" eller vad man ska säga.

Jaja, tiden rinner iväg. Ska koka teet nu och skriva sen sova, godnatt!

Kommentarer

Foto & Illustration
- Jag använder mig av en Nikon D200 när jag fotar.
- Jag redigerar mina bilder i Adobe Photoshop CS3.
- Jag illustrerar i Adobe Illustrator CS


Övrigt
- Jag gillar inte reklam, så om du tror att din kommentar om gratisgrejer kommer att vara kvar länge så har du helt fel.
- Sidan skyddas av upphovsrättslagen, du får inte kopiera mina fotografier, illustrationer eller annat, det kan leda till en anmälan.
- Fetstil text får ej användas, det är till för mina svar. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bakom kameran..
Victoria, 14 år
Lägg till PWE på bloglovin'