Good morning



Godmorgon!
Kallt, molnigt och regnigt.. Vilket härligt väder för att vara första lovdagen.. Äh, det vänder väl snart. Vad ska man göra idag då? Syster ska snart ringa och se om det finns några tider för klippning, har inte klippt mig sen förra hösten så det är riktigt slitet. När jag var åtta så gick jag hos en jättedålig frisör som klippte en jätteful hockeyfrilla-liknande frisyr så att jag såg ut som en kille, sen den dagen har jag aldrig litat på en frisör.. Sen så är det roliga att om man säger att man vill ta tre centimeter så blir det det dubbla, jag misstänker att det finns något som heter frisörcentimetrar (2 cm för oss är 1 cm för dom)

Jaja, ska väl ta lite att äta nu.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: HJÄLP

Hej, undar du kan förklara alla saker man bör veta om man köper kamera ex vad "18 mm" är eller nåt, eller ISO värde

2009-06-10 @ 14:26:54
Postat av: Victoria

Svar till HJÄLP:

Hej!

Det är rätt svårt att förklara kort och sammanfattat eftersom systemkameror är en helt egen sorts "värld", men jag kan tipsa dig om en sida (när jag ville veta mer så googlade jag och hittade svaren, det kan du också göra)



Den bästa sidan för nybörjare är kameravaskan.se.

Gå in under "Nybörjare" i menyn och klicka dig runt där bland ISO, Slutartid, bländare, Brännvidd och Objektiv osv. Kolla igenom hela sidan om du vill.



Vill du veta mer så skulle jag föreslå att du googlar, där kan du hitta allt och jag tycker det är rätt svårt att förklara så det finns sidor där det finns jättebra förklarat istället. :)

2009-06-10 @ 16:02:00
URL: http://pwithe.blogg.se/
Postat av: Hanna

cool bild:)

2009-06-10 @ 21:33:54
URL: http://hannasans.blogg.se/

Foto & Illustration
- Jag använder mig av en Nikon D200 när jag fotar.
- Jag redigerar mina bilder i Adobe Photoshop CS3.
- Jag illustrerar i Adobe Illustrator CS


Övrigt
- Jag gillar inte reklam, så om du tror att din kommentar om gratisgrejer kommer att vara kvar länge så har du helt fel.
- Sidan skyddas av upphovsrättslagen, du får inte kopiera mina fotografier, illustrationer eller annat, det kan leda till en anmälan.
- Fetstil text får ej användas, det är till för mina svar. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bakom kameran..
Victoria, 14 år
Lägg till PWE på bloglovin'