Fight for it

Fortfarande rätt tom på ord. Fick svar från röngten idag, och såklart var det illa. Ledbandet är skadat, korsbandet är av och menisken kanske har blivit skadad. Dessutom är benet jättesvullet just nu och smärtan jag har nu beror mest på att just i det tillfället jag gjorde illa mig så stötte mina ben i benet ihop och nu har jag tydligen ett blåmärke inne i knät. Men det ska bli bättre inom ett par dagar sa dom.

Så det var det. Just nu känns livet skit, allt är meningslöst. Jag kommer inte kunna spela fotboll på flera månader, och jag kommer få kämpa med rehab och att ta mig tillbaka. Eftersom mitt ledband är skadat så måste det läka innan de opererar korsbandet, så det tar ca 6 veckor att läka. Operationen blir då om ungefär 8 veckor.

Så jag antar att jag måste hitta på något annat att göra nu, när fotbollen inte längre är aktuell. Jag kommer köra mycket rehabträning såklart, men nu kan jag fördjupa och utveckla mig i foto och andra saker. Mamma ska typ lära mig sy också, så jag kommer nog bli rätt sysselsatt ändå.

Såklart kommer jag inte att sluta helt med fotboll, jag kommer fortfarande åka och kolla en hel del på träningar och matcher, och efter operationen kan jag säkert köra rehabträningen på sidan av. Men just nu handlar det mest om att klara av vardagssaker, jag tar dagen som den kommer och försöker hoppa på kryckor till skolan och sen hem. Det är skitjobbigt om jag ska vara ärlig, men jag kämpar på.

Så det kan bli lite mindre uppdate någon vecka, känner mig verkligen inte på top. Lite deppig får man väl vara när sånt här händer..
Men bloggen kommer att bli en viktig sak för mig nu, och själva fotograferingen. Jag kommer nog också att skriva litegrann om min väg tillbaka till fotbollen, men det blir nog efter operationen.

Just nu kämpar jag med det som brukade vara lätt, och att acceptera.
Att till exempel ta på sig skorna tar ett par minuter, att klä på sig tar ännu längre tid, och att allt som brukade vara så lätt nu är mycket svårare.

Men jag lär mig, och jag kämpar vidare.
förlåt för långt inlägg, jag var tvungen att skriva av mig lite..

Kommentarer
Postat av: Farmor

Älskade Victoria! Du har redan börjat kämpa på ett bra sätt, även om jag förstår att det är jobbigt!!!! Vi tänker så på dig!! Vi har just pratat om att det kan vara bra att du har ditt intresse för fotgraferingen och din blogg. Hösten kommer ju att bjuda på mycket vackert och intressant, eller hur!! Hoppas att du får mindre värk så snart som möjligt!!!! skicka gärna ett mail. där kan du få skriva av dig utan att jag känner att du klagar för mycket. Du måste få känna och erkänna hur jobbigt det kan vara när du råkat så illa ut!! Men många i din situation har kommit tillbaka igen, även om rehabiliteringen kan ta tid, Bamsekramar från Farmor. Farfar hälsar också!

2009-09-22 @ 22:20:29
Postat av: Farmor

Älskade Victoria!! Du har redan börjat kämpa på ett bra sätt!! Du måste också få avreagera dig när du råkat så illa ut!!Bra att du redan kommit på hur du kan ägna din tid mer åt andra saker. Vi talade just i kväll om att det är bra att du har ditt fotointresse och din blogg. Hösten har så mycket vackert och spännande att komma med och du finner säkert knep hur du kan fota praktiskt även med kryckor och annat som försvårat livet! Många med motsvarande problem ar kommit tillbaka efter en rehabiliseringstid, även om det ser mörkt ut för dig just nu. Skicka gärna mail till mig, där du skriver hur du känner även om du har det jobbigt!! Du måste berätta hur jobbigt det känns - jag tar gärna emot det utan att det blir för mycket!! Gnäll på, så ska jag lyssna. Jag vill höra hur du klarar av tiden framöver!!! Du kommer att göra något bra av den tror jag. Det känns redan nu!! Bamsekramar från Farmor. Farfar hälsar!

2009-09-22 @ 22:55:34
Postat av: Clara

Stackarn! Jag lider med dig, gumman.

Det är verkligen synd att du inte får spela fotboll på så länge, men på den ljusa sidan så får du, som du säger, mer tid till att t.ex. fotografera :D

Jag tänker på dig, hoppas du mår bättre snart i alla fall. loveu, guurl <3

2009-09-23 @ 16:38:32
Postat av: mimmi

stackars dig...hoppas att du ändå mitt i allt elände kan hitta något att göra under tiden:) som du skrev på slutet .. så verkar du i alla fall vara väldig stärk.

kram

2009-09-23 @ 20:39:42
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: AL

jag tycker så väldigt synd om dig jag vet inte riktigt vem du är mer en genom bloggen men jag lider med dig... hoppas att du klarar av det och att du blir bättre snart....<3



2009-09-23 @ 21:42:21
Postat av: Carolina

Ajdå:S Stackars dig! Hoppas du blir bra snart.



otroligt fina bilder:)

2009-09-24 @ 12:48:49
URL: http://cnarki.blogg.se/
Postat av: Jennifer [fotoblogg]

Fina bilder !! :D

2009-09-24 @ 17:09:58
URL: http://metrobloggen.se/starofusa

Foto & Illustration
- Jag använder mig av en Nikon D200 när jag fotar.
- Jag redigerar mina bilder i Adobe Photoshop CS3.
- Jag illustrerar i Adobe Illustrator CS


Övrigt
- Jag gillar inte reklam, så om du tror att din kommentar om gratisgrejer kommer att vara kvar länge så har du helt fel.
- Sidan skyddas av upphovsrättslagen, du får inte kopiera mina fotografier, illustrationer eller annat, det kan leda till en anmälan.
- Fetstil text får ej användas, det är till för mina svar. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bakom kameran..
Victoria, 14 år
Lägg till PWE på bloglovin'