HJÄLP!

Åh, finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig?
Jag köpte ju en fjärrutlösare för ett tag sedan, en hähnel pro remote control, och jag har haft lite problem med den. Jag sätter i alla sladdar som behövs i kameran, sätter på allt och försöker sedan ta kort. Den fokuserar utan problem, men den vägrar ta kort när jag trycker ner knappen på kontrollen helt. På baksidan av dosan som jag pluggar in i kameran blinkar rött varje gång jag försöker ta kort.
Jag har googlat i en timme snart och det verkar som om jag är den enda med det här problemet..
Vet någon vad som kan vara problemet? Jag har en Nikon D200, det enda jag kan tänka vara ett problem är att jag inte sätter kameran i något särskilt läge som jag var tvungen med min D70. Jag hittar inget sånt alternativ i menyn, och det har jag inte heller behövt de gånger fjärrutlösaren fungerat.
Hjälp mig någon.. Snälla? :(

Det var tydligen något produktionsfel på den, fick byta den till en ny utan några som helst problem till en som fungerar super! :D

Kommentarer
Postat av: emelie

ja äntligen har min stora operation blivit av! inte en dag för tidigt. :P

jag skriver om min skada på http://whirl.se/korsband



hur går det för dig med rehaben?

2010-03-14 @ 19:55:15
URL: http://whirl.se/wp
Postat av: lollo

på min kamera (canon) som ställer jag in ett läge på kameran som heter fjärkontroll. ( det finns där man väljer självutlösare. Men jag vet inte om det är samma om man har nikon.

2010-03-16 @ 15:58:41
URL: http://avtvillingarna.blogg.se/

Foto & Illustration
- Jag använder mig av en Nikon D200 när jag fotar.
- Jag redigerar mina bilder i Adobe Photoshop CS3.
- Jag illustrerar i Adobe Illustrator CS


Övrigt
- Jag gillar inte reklam, så om du tror att din kommentar om gratisgrejer kommer att vara kvar länge så har du helt fel.
- Sidan skyddas av upphovsrättslagen, du får inte kopiera mina fotografier, illustrationer eller annat, det kan leda till en anmälan.
- Fetstil text får ej användas, det är till för mina svar. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bakom kameran..
Victoria, 14 år
Lägg till PWE på bloglovin'