Svar(tvit)

 

Tänkte ta upp en sak nu, har fått lite kommentarer om just det här. På många av mina bilder som är svartvita och en del i färg så är det vita väldigt överexponerad och utfrätt. Kanske ett misstag eller med mening? Jag gillar kontraster, kontrastrika bilder är mycket mer intressanta än gråa och platta bilder. Vitt ska vara vitt tycker jag, grått kan se lite smutsigt ut ibland. Så det är med mening, kanske är det (som min farfar sa) ett nytt sätt att fota och redigera på. Är inne i en fas just nu där kontrast är min "grej"..

Har tagit fram en bild som jag redigerat på två olika sätt. Överst ser ni nummer ett, en bild där jag hållt mig till "verkligheten" och ändå gjort bilden ljusare än orginalet (var riktigt mörkt ute när bilden togs) Inte lika exponerad eller vit som nummer två. Nummer två är däremot lite mer redigerad, det vita är vitare och jag har dragit upp kontrasterna rejält. Nu när jag tänker på det i efterhand kanske jag kunde tagit det lite lugnare men kontrasterna, men jaja. På senaste tiden har jag blivit inspirerad av olika fotografer som också fotar och redigerar så bilderna blir väldigt kontrastrika. Jag gillar svartvit mer än svart-vit-grå. Det var det om mina "överexponeringar".

Nu ska jag redigera lite bilder från förra helgen, dags att fixa de nu liksom.. :P

Kommentarer
Postat av: Fina

även om jag inte alltid gillar överexponeringar så är det kul att du har hittat din grej! och gillar du det ska du naturligtvis fortsätta med det. fina bilder för övrigt :)

2009-02-28 @ 20:05:26
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: Farfar

Tänkte att du tänkt, med dina experiment. Jag tycker bättre om den mindre överexponerade bilden, och du o ditt experiment. Fortsätt med experimenten, jag väntar på fler.

2009-03-01 @ 07:27:01

Foto & Illustration
- Jag använder mig av en Nikon D200 när jag fotar.
- Jag redigerar mina bilder i Adobe Photoshop CS3.
- Jag illustrerar i Adobe Illustrator CS


Övrigt
- Jag gillar inte reklam, så om du tror att din kommentar om gratisgrejer kommer att vara kvar länge så har du helt fel.
- Sidan skyddas av upphovsrättslagen, du får inte kopiera mina fotografier, illustrationer eller annat, det kan leda till en anmälan.
- Fetstil text får ej användas, det är till för mina svar. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bakom kameran..
Victoria, 14 år
Lägg till PWE på bloglovin'